Mathieu ve svých třiatřiceti letech stále nezná svého otce.
Jednoho rána se telefonicky dozvídá, že pocházel z Kanady a že právě zemřel. Zároveň zjišťuje, že má dva bratry. Rozhodne se vydat se otci na pohřeb, aby se s nimi setkal.
Ale rodina v Montrealu o jeho existenci neví a nevypadá to, že by o seznamování zvlášť stáli.
Eva Zaoralová

« Osmý film uznávaného režiséra Philippa Lioreta je koncipován jako rodinné drama s detektivní zápletkou: Mathieu se vypraví do Kanady, aby zjistil, kdo byl jeho otcem a seznámil se po jeho smrti se dvěma nevlastními sourozenci. Postupem děje zjistíme, že spíš než o řešení záhady Janovy smrti, jde o zkoumání vztahů mezi postavami: zatímco setkání se členy Janovy legální rodiny, uskutečněné na zapřenou, je pro Mathieua zklamáním, v rodině otcova přítele Pierra objevuje známky citů, jež jsou mu blízké a hledání otce se tak přesouvá do roviny ujasňování vlastní identity. Příležitost porovnat blízkost i rozdíly dvou frankofonních kultur využívá režisér s všímavostí a citlivostí, jakou projevuje i ve vedení herců, mezi nimiž vynikají zejména Pierre Deladonchamps ( Mathieu) a Gabriel Arcand (Pierre). Za povšimnutí stojí skvěle vystavěný závěr, v němž se daří budovat napětí postupného poznání zámlkami a pohledy i díky přesnému střihu Andrey Sedláčkové.